VÄLKOMMEN TILL

Kommande/ Pågående  aktiviteter

Kommande program:

Konstresa i vårt närområde den 20 april

Vi samlas på Kvantums parkering lördagen den 20 april kl 10. Vi försöker samordna körningen härifrån.

Färden går mot Klasaröd och Janes snickarbod. Jane är möbelsnickare som tillverkar både stort och smått. Vi kommer att se verkstaden som har gamla anor samt hennes utställning.

Färden går därefter till Maria Hillfon i Heinge. Maria tar emot oss och visar sin konst i form av måleri, grafik och textil.
Kanske är ni nu sugna på fika eller något lättare att äta. Här beräknas nu finnas tid för det. Kanske har ni tagit med fikakorgen eller stannar till på ett fikaställe på vägen mot Tomelilla.

Nästa stopp är hos smeden Anders Hammar, Himlasmedjan,  Ullstorp 1026, inte långt från Tomelilla golfklubb. Anders uppger att vi ska vrida ner till hans gård direkt efter järnvägen. Beräkna vara hos Anders vid 14.45. Här visar han upp bland annat sina smidesgubbar och smycke.

Anmäl deltagande senast den 15 april till Lise-Lotte Lanevi på liselotte58@live.se eller Gudrun Andersson 0706-185538.

Sjöbo Kulturfest

Lördagen den 14/9 11.00-16.00.

med bl.a. konstföreningens höstutställning av inköpta konstverk till medlemslotteriet.

Program kommer längre fram.

Programansvariga:

Lise-Lotte 076-14 85 767 alt. liselotte58@live.se

Anne Marie 0707-73 77 93 alt. am.melin@sjobo.nu

Följ gärna Sjöbo Konstförening på Facebook eller Instagram!!